پیش‌بازی فجرسپاسی-استقلال خوزستان؛ یاوری و دومین دوئل نیم‌فصل با ویسی !
 
بروزترین وبلاگ فوتبال

پیش‌بازی فجرسپاسی-استقلال خوزستان؛ یاوری و دومین دوئل نیم‌فصل با ویسی !

محمود یاوری حالا کار سختی را در فجر پیش رو دارد و باید شاگردان سابقش را از وضعیت سقوط نجات دهد کاری یاوری تخصص ویژه در حالت برعکس آن دارد.

هفته‌ی دهم رقابت‌های لیگ برتر از فردا آغاز خواهد شد و در یکی از دیدارهای نه‌چندان مهم این هفته دو تیم فجرسپاسی و استقلال خوزستان در شیراز به مصاف هم خواهند رفت، مصافی که شاید در پایان فصل در تعیین سرنوشت تیم‌های سقوط کننده بسیار تاثیر خواهد داشت. فجرسپاسی که اکنون با اختلاف 3 امتیاز نسبت به استقلال خوزستان در رده‌ی هفدهم جدول قرار دارد و یکی از مدعیان جدی سقوط است، بسیار امیدوار است تا با شکست شاگردان ویسی در مسیر خوشبختی گام بردارند و از قعرجدول نقل مکان کنند.

محمود یاوری که پس از 9 هفته دوری بار دیگر روی نیمکت فجرسپاسی می‌نشیند به دنبال آن است تا فجر را از سقوط نجات دهد تا کارنامه‌ی ضعیف او در هفته‌های ابتدائی در مس کرمان تا حدی از خاطره‌ها پاک شود.

یاوری-ویسی؛ آغاز دوران مربیگری سرهنگ پیش از تولد عب گواردیولا !

محمود یاوری و عبداله ویسی در آستانه‌ی دومین دوئل خود در نیم‌فصل نخست قرار دارند. این دو مربی ابتدا در هفته‌ی دوم به مصاف هم رفتند، زمانی‌که یاوری سرمربی مس بود و دو مربی در نهایت به یک تساوی رضایت دادند. حالابار دیگر یاوری به عنوان میزبان رو در روی لشگر ویسی قرار دارد و این‌بار برای نجات تیمش در اندیشه‌ی پیروزی است.

عبداله ویسی، سمبل نوگرائی در فوتبال ایران، 41 ساله است  و در تاریخ 11 آذر 1351 متولد شده است. او تنها چند فصلی است که مربیگری را آغاز کرده است، درست در همان فصلی (لیگ دهم) که استاد یاوری صبای قم را ترک کرده بود. از سوی دیگر، محمود یاوری در 2 اردیبهشت 1318 به دنیا آمده است و جالب است بدانید در آن روزی که ویسی متولد شده است محمودیاوری به عنوان مربی کار خود را آغاز کرده بود و به تازگی  هدایت فنی سپاهان  را برعهده گرفته بود. سپاهان در سال تولد ویسی  در مسابقات ورودی  لیگ اول تخت جمشید حضور داشت که در نهایت موفق به صعود در دور اول لیگ تخت جمشید نشد. از لیگ دوم تخت جمشید که سپاهان یاوری در لیگ تخت جمشید حضور داشت تا سال 55 به ترتیب در رتبه‌های دهم، یازدهم، سیزدهم قرار گرفت و  در سال 56 با رتبه سیزدهمی سقوط کرد. حالا این سرمربی کهنه‌کار اصفهانی به  دیدار مربی  می‌رود که بازی در فوتبال  را از سال 1373 از همین سپاهان  آغاز کرد

یاوری که در فوتبال ایران ملقب به سرهنگ است حالا دیگر اکثر تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ برتر را هدایت کرده است و به نظر می‌رسید با شرایطی که دارد او در فوتبال شمال نیز حضور یابد و از خود رکوردی جاودانه به جا بگذارد. با این وجود یاوری متعلق به نسلی از فوتبال است که سال‌ها به پایان رسیده است و یاوری موردی خاص بوده است که در اکثر موارد به عنوان آلترناتیو گزینه‌ای دیگر بکار گرفته شده است. در نقطه‌ی مقابل ویسی قرار دارد، مربی جوانی که کوهی از انگیزه است که می‌تواند براساس دانش خود به آن‌چه در ذهن می‌پروراند، دست پیدا کند.

مرور نوستالژی ها و رویارویی سرهنگ و کعبی!

ماجرا به لیگ دهم باز می‌گردد، جائی‌که محمود یاوری سرمربی تیم استیل آذین در حال سقوط بود و یاوری قول نجات این تیم را داده بود. در آن زمان کعبی مشابه سایر ستاره‌های ریز و درشت فوتبال ایران در عضویت تیم هدایتی بود. استیل آذین به شاهین بوشهر می‌بازد، یاوری خودکار قرمز دست می‌گیرد و روی نام 4 بازیکن خط قرمز می‌کشد تا دیگر نباشند تا شاید استیل آذین سقوط نکند. حسین کعبی، مهرزاد معدنچی، محمد غلامی و حسن اشجاری بازیکنانی بودند که یاوری به گفته‌ی خودش آن‌ها را به مرخصی استعلاجی فرستاد و گفت : "از آن‌ها راضی نیستم ... دلیلش هم برای خودم محفوظ است ... گفته‌ام که به مرخصی بروند، حالا اسمش را هر چیزی می‌خواهید بگذارید، مرخصی اجباری یا استعلاجی !"

ماجرا به این‌جا ختم نشد و جنجال به برنامه‌ی 90 نیز کشیده می‌شود، جائی‌که یاوری به زیر ابرو برداشتن کعبی گیر می‌دهد و این بازیکن را وادار به مصاحبه‌ای تند و البته عجیب و غریبی می‌کند. کعبی در واکنش به یاوری گفته‌ بود : "ماجرای یاوری را که دیگر همه می‌دانند ... یاوری وقتی خودش گردنبند به گردنش می‌اندازد چطور می‌آید و به من گیر می‌دهد؟ ... همه می‌دانند یاوری را چه کسی به فوتبال آورده و در تیم‌ها مربیگری می‌کند. او پارتی خیلی بزرگی دارد که الان در فجر مربیگری می‌کند. مگر می‌شود که او سه تیم را به لیگ دسته‌ی اول بفرستد و دوباره در لیگ برتر مربیگری کند؟ یاوری داشت تیم پاس را به لیگ یک می‌فرستاد، آیا آن‌ها هم زیر ابرو بر می‌داشتند؟ ... یک پیغام هم برایت دارم آقای یاوری؛ یک چیزهایی در موردت می‌دانم که اگر دهان باز کنم به ضررت تمام می‌شود، پس در مورد من حرف نزن و اجازه بده تا دهانم بسته باشد."

حالا همان کعبی مقابل همان یاوری قرار می‌گیرد !

ویسی، جانشین کارآمد سرهنگ در صبای قم !

محمود یاوری، سرمربی باتجربه‌ای که اکنون روی نیمکت فجرسپاسی نشسته است، در لیگ دهم جانشین رسول کربکندی، محمد احمدزاده، اکبر میثاقیان شد تا شاید صبا را از سقوط نجات دهد اما نتایج ضعیف باعث شد او پس از سیزده بازی و کسب 4 پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست از سمت خود اخراج شود و جای خود را به عبداله ویسی دهد تا این تیم را در نهایت در رتبه‌ی دهم جدول قرار دهد و از وضعیت سقوط نجات دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید با آرزوی خوشی و موفقیت شما.شاد زی و پیروز زی
آخرین مطالب

نویسنده های گل