گزارش روز:تقاضای مسی از سران بارسا برای آغاز مذاکرات تمدید قراردادش

بعد از تمدید قرارداد رونالدو و مبدل شدن او به پردرآمدترین بازیکن دنیای فوتبال، حالا مسی نیز به فکر بهبود رقم دستمزدش افتاده

عجله ای در میان نیست ولی لیونل مسی به یک باره از سران تیم کاتالان خواسته تا مذاکرات برای تمدید قرارداد او را آغاز کنند. گویا ستاره آرژآنتینی باشگاه بارسلونا بعد از اطلاع از تمدیدجنجالی قرارداد کریستیانو رونالدو با باشگاه رئال مادرید که روز یکشنبه درورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شد، لیونل مسی هم حالا خواهان بهبود قراردادش با باشگاه بارسلونا شده است. روزنامه آ.اس در گزارش خود با بازتاب این خبر یادآوری کرده که این کاملا طبیعی هم هست؛ مسی که در4 دوره متوالی توپ طلا را مال خود کرده و بهترین بازیکن دنیا لقب گرفته و امیدوار است که در ژانویه 2014 پنجمین توپ طلایش را کسب کند، امیدوار است که سران بارسلونا هرچه زودتر رقم دستمزد او را که سالانه در حدود 12.5 میلیون یورو است بهبود بخشند. البته مسی می داند که اگر او و تیمش بتوانند به اهداف تعریف شده برسند، به صورت خودکار این اتفاق رخ خواهد داد؛ چرا که بندی در قرارداد او با بارسلونا قرار دارد که درصورت هر قهرمانی بارسلونا، مبلغی متغیر به حساب او واریز شده که برای فصل بعد به رقم قطعی و اصلی قراردادش اضافه می شود
منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا درپاسخ به سوال خبرنگار آ.اس گفتند:« این طور به نظر می رسد که مسی راضی است. البته ما هرروز با او حرف نمی زنیم.» آنچه مشخص است این است که سران باشگاه بارسلونا تلاش زیادی خواهند نمود تا ستاره آرژانتینی شان را راضی نگه دارند.
لیونل مسی 100% حق قرارداد تصاویرش در سطح فردی را در اختیار داردودرآمدهای مسی از این راه مستقیما به حساب بانکی او واریز می شود (لازم به ذکر است که رونالدو تنها 40% از حق قرارداد تصاویرش را دریافت می کند و40% دیگر این مبلغ به باشگاه مادریدی و 20% باقی مانده به ژرژ مندس، مدیربرنامه های او می رسد)  
در طول هشت فصل اخیر مسی شش بار قراردادش را با بارسلونا تمدید کرده و آخرین بار در ماه فوریه سال 2013 بود که این اتفاق رخ داد و به نظر می رسد که مسی بار دیگر خواهان بهبود رقم قراردادش است.
خبر دیگر منتشره از باشگاه کاتالان حکایت از آن دارد که سران باشگاه بارسلونا قصددارند تاپیشنهادی برای تمدید قرارداد اینیستا تا سال 2018 ارائه دهند؛ هرچند که اینیستا به نزدیکانش گفته که پیشنهاد دریافتی از سوی سران باشگاه بارسلونا او را راضی نکرده و به این پیشنهاد پاسخ منفی داده و درانتظار پیشنهادبهتری است.