سناریوهای احتمالی هفته: از صدرنشینی یحیی تا دنده معکوس تراکتور! / شما هم پیش‌بینی کنید

سه تیم صدرنشین روز سختی را در پیش دارند و احتمال این‌که همه آن‌ها امتیاز از دست بدهند کم نیست. به این ترتیب اگر یکی از سه تیم این پیش‌بینی را نقض کند و برنده شود به صدر می‌رسد

بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر که فردا و پس‌فردا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود ممکن است تغییرات جالبی را در جدول رده‌بندی ایجاد کند. کافی است کمی از تخیل‌مان کار بکشیم و گمانه‌زنی‌های مختلف را بررسی کنیم.

ابتدا نگاهی به جدول رده‌بندی تا پایان هفته ششم می‌اندازیم. جایی که فولاد صدرنشین به همراه دو تیم استقلال و نفت تهران یک گروه پیشتاز را تشکیل داده‌اند و تیم‌های بعدی حداقل سه امتیز با این گروه پیشتاز فاصله دارند. بنابراین صدرنشین هفته آینده هم یکی از همین سه تیم خواهد بود. اما کدام تیم؟...هر سه تیم صدرنشین در این هفته بازی سختی پیش رو دارند.

فولاد؛ کار سختی دارد

فولاد در تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود و شاگردان دایی اگرچه نتایج‌شان باب میل هواداران نبوده اما نباید فراموش کنیم که آن‌ها تا امروز در ورزشگاه آزادی نه امتیاز داده‌اند و نه گل خورده‌اند. پس صدرنشین کار راحتی در پیش ندارد.

استقلال؛ ژنرال احتیاط می‌کند

استقلال در گرمای جنوب روبه‌روی همنام خوزستانی‌اش می‌ایستد. این‌که در اهواز آبی‌های تهرانی بیشتر از میزبان طرفدار دارند نکته مثبت و امیدوارکننده‌ای برای یاران ژنرال است اما بقیه نکات رای به توقف آن‌ها می‌دهد. برای استقلال این یک پیش‌داربی است و امیر همیشه در موقعیت‌های مشابه نشان داده احتیاط لازم را چاشنی کارش می‌کند. سال قبل هم حریف استقلالی‌ها در هفته قبل از داربی تیم ملوان بود که هم در دور رفت و هم در برگشت بازی دو تیم به تساوی کشید. غیبت مجیدی و خسرو حیدری را هم اضافه کنید تا با ما هم‌عقیده شوید که تیم ویسی بعد از سه باخت متوالی به احتمال فراوان از استقلال تهران امتیاز می‌گیرد.

نفت؛ یحیی حریف لوکا می‌شود؟

در پله سوم هم به نفت تهران می‌رسیم و یحیی گل‌محمدی که سه هفته متوالی است برنده می‌شوند اما برای ادامه این روند کار سختی در فولادشهر دارند. البته ذوب‌آهن و بوناچیچ هنوز در زمین خودشان تیمی را نبرده‌اند اما برد نوبرانه هفته پیش در زمین ملوان نشان داد آن‌ها دارند خودشان را پیدا می‌کنند. لوکا فصل قبل هم به محض ورود به مس دو شکست متوالی داشت اما کم‌کم با شرایط آشنا شد و بعد از آن دیگر به هیچ کس نباخت. حتی به پرسپولیس در تهران که همین یحیی را روی نیمکتش داشت.

 

ليگ برتر جام خليج فارس  
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز  
1 فولاد 6 5 0 1 9 5 4 15  
2 استقلال 6 5 0 1 13 7 6 14 (1-)
3 نفت تهران 6 4 1 1 10 6 4 13  
4 سپاهان 6 3 1 2 8 6 2 10  
5 پرسپوليس 6 3 1 2 4 2 2 10  
6 تراکتورسازي 6 2 3 1 6 4 2 9  
7 سايپا 6 2 3 1 3 4 1- 9  
8 صباي قم 6 2 1 3 6 7 1- 7  
9 گسترش فولاد 6 1 3 2 7 8 1- 6  
10 ذوب آهن 6 1 3 2 4 7 3- 6  
11 داماش گيلان 6 1 3 2 6 7 1- 5 (1-)
12 راه‌آهن سورينت 6 1 2 3 5 6 1- 5  
13 استقلال خوزستان 6 1 2 3 8 10 2- 5  
14 ملوان 6 1 2 3 3 5 2- 4 (1-)
15 مس 6 0 4 2 1 4 3- 4  
16 فجر سپاسي 6 1 1 4 4 9 5- 4


با توجه به آنچه در بالا گفته شد، سه تیم صدرنشین روز سختی را در پیش دارند و احتمال این‌که هر سه آن‌ها امتیاز از دست بدهند کم نیست. به این ترتیب اگر یکی از سه تیم این پیش‌بینی را نقض کند و برنده شود به احتمال فراوان صدرنشین بعدی لیگ خواهد بود. چه خود فولاد باشد، چه استقلال، و چه نفت تهران.

مثلث دوم؛ یک زرد و دو قرمز

اما اگر پیش‌بینی توقف هر سه تیم که روی کاغذ منطقی به نظر می‌رسد در عمل هم محقق شود آن وقت ترتیب صدرنشین‌ها تغییری نمی‌کند اما یک اتفاق مهم می‌افتد. با توقف دسته‌جمعی گروه پیشتاز، این فرصت در اختیار گروه تعقیب‌کننده قرار می‌گیرد که فاصله سه امتیازی بین دو گروه را از میان بردارند. گروه تعقیب‌کننده‌ای که اتفاقا از تیم‌های قلدر و مدعی تشکیل شده است. سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی که سکته‌های آغاز لیگ آن‌ها را از گروه پیشتاز عقب انداخته اگر فردا را با کام شیرین و کسب سه امتیاز بگذرانند با توجه به توقف احتمالی صدرنشین‌ها وارد گروه پیشتاز می‌شوند.

البته از میان این سه تیم کار تراکتوری‌ها راحت‌تر به نظر می‌رسد. چون سپاهان در زمین سفت رشت بازی دارد و برای پرسپولیس هم بردن صدرنشین راحت نیست. اما اگر این سه تیم بتوانند به سه امتیاز هفته هفتم برسند آن وقت می‌توانید شاهد یک فشردگی حساسیت‌زا در صدر جدول باشید. صاحب یک گروه پیشتاز که از شش تیم مدعی و به هم چسبیده تشکیل خواهد شد.

شما هم درباره اتفاقات فردا و پس‌فردای لیگ نظر بدهید. به عقیده شما در هفته هفتم کدام یک از گمانه‌هایی که مطرح شد اتفاق می‌افتد؟