در نقد رویانیان و اعتراضش/ حرکت ملی در انحصار شما نیست

قرار نیست آقای رویانیان قهرمان مبارزه با لیگ جعلی باشند. شاید مدیران سپاهان و یا هر تیم دیگری هم بخواهند در این حرکت میهن‌پرستانه سهمی داشته باشند

«افشا می‌کنم... ما سه ماه است داریم مذاکره می‌کنیم...» این صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس است که انگار اخبار فوتبال بین‌الملل را نمی‌خواند و نمی‌داند چلسی از تست پزشکی تاتنهام بازیکن جذب کرده.

تا لحظه امضای قرارداد یک بازیکن هر باشگاهی می‌تواند خواستار جذب او باشد و با باشگاه او مذاکره کند. این‌که پرسپولیس سه یا شش ماه است مشغول مذاکره با تیم اماراتی است دلیلی برای این‌که تیم دیگری وارد مذاکره نشود نیست. پرسپولیس تا همین جا هم برای جمع‌آوری پول خلعتبری از خیرین دچار مشکل شده. شاید اتفاقا برای حفظ کلاس کشور بد نباشد تیمی برای جذب خلعتبری وارد عمل شود که حداقل این پول را در جیبش دارد. قرار نیست که رویانیان برای جذب خلعتبری این‌جا گلریزان بگذارد و آنجا بحث خرید اقساطی خلعتبری را مطرح کند و بقیه هم نگاه کنند.

اگر بحث ملی است پس پرچمدار ایران بودن انحصاری نمی‌شود و سپاهان (یا هر باشگاه دیگری که رویانیان به عنوان تیم صنعتی از آن‌ها یاد کرده) نیز می‌تواند برای حفظ حقوق ملی وارد مذاکره شود. این‌که قرار است چقدر پول به اماراتی‌ها پرداخت شود یک بُعد قضیه است و این‌که چه کسی این کار را انجام دهد بعد دیگر. در نهایت اما قانون عرضه و تقاضا بر بازار حاکم است. هر کس زودتر به توافق رسید می‌تواند قرارداد ببندد. تهدید به افشاگری از طرف کسی که یک ماه است قرار گذاشته خلعتبری را به ایران بیاورد و هنوز توفیقی کسب نکرده بر هم زدن بازی است.

این‌که کدام تیم و کدام باشگاه می‌تواند خلعتبری را جذب کند حقیقتا نباید مهم باشد، اگر نگاه آقای رویانیان به این قضیه ملی است. اگر هم ملی نیست پس دیگر این بازی‌ها چیست؟